انجمن علمی پژوهشی زبان و ادبیات عربی

وابسته به گروه زبان و ادبیات عرب مؤسسه آموزش عالی بنت الهدی

انجمن علمی پژوهشی زبان و ادبیات عربی

وابسته به گروه زبان و ادبیات عرب مؤسسه آموزش عالی بنت الهدی

انجمن علمی پژوهشی زبان و ادبیات عربی
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

معرفی انجمن علمی پژوهشی زبان و ادبیات عربی

 انجمن علمی پژوهشی زبان و ادبیات عربی َدر سال 1386 تشکیل شد و به شکل فعال در راستای علم صرف و نحو و بلاغت و ترغیب طلاب به مطالعه آثار نظم و نثر زبان عربی، راه‌اندازی کارگاه‌ها و نشست‌های مختلف با محوریت پاسخ‌گویی به شبهات ادبی قرآن و ارتقاء سطح علمی طلاب مشغول به کار بود. ولی با توجه به وجود مشکلات عدیده‌ای از جمله فارغ التحصیل شدن اعضا انجمن و... مدتی فعالیت‌های این انجمن کم‌رنگ شد، که خوشبختانه با پیگیری گروه علمی- تربیتی ادبیات عربی و معاونت پژوهش در سال 1391 این انجمن بازسازی شد وتا کنون مشغول به فعالیت هستند.

انجمن در هر سال تحصیلی  با عضو گیری جدید و افزایش اعضا سعی دارد با توکل به خداوند قادر و متعال با تلاش بیشتری به کار خود ادامه دهد.

اهداف:

1. انگیزه و هدف اولیه تشکیل این انجمن، ایجاد و استحکام هم بستگی و ارتباط بین طلاب م‍ؤسسه می باشد که با لطف خدا تا حدودی به این مهم دست یافته ایم.

2. هدف بسیار مهم این انجمن، شناسایی ضعف طلاب در زمینه ادبیات عرب و ارائه مطالبی در این راستا با روش های متنوع می باشد که به ارتقاء سطح علمی دانش‌پژوهان منجر می‌شود.

3. کاربردی کردن زبان عربی

4. آشنایی با منابع عربی و یادگیری مهارت رجوع به منابع

اعضاء انجمن

استادیار گروه: خانم خیری

هماهنگی مطالب تابلوی انجمن: خانم بابا میرسید

رئیس انجمن: ریحانه ملک؛ طلبه مقطع کارشناسی، رشته زبان و ادبیات عربی

نایب رئیس: فوزیه فلسفی؛ طلبه مقطع کارشناسی، رشته معارف اسلامی

دبیر انجمن: نرجس هاشمی؛ طلبه مقطع کارشناسی، رشته معارف اسلامی

اعضاء انجمن: خانم‌ها؛ ریحانه ملک، مرضیه علوی، ثریا خاوری، حمیده رضوانی و صدیقه حسینی، (طلاب مقطع کارشناسی، رشته زبان و ادبیات عربی) فهیمه حسینی،فاطمه سادات جعفری (طلاب مقطع کارشناسی رشته فقه و اصول) فوزیه فلسفی، زلیخا نبی آوا، استفانی، جی چنگ، چمن محمدی(طلاب مقطع کارشناسی، رشته عمومی)

لازم به ذکر است که انجمن علمی پژوهشی زبان و ادبیات عربی همیشه پذیرای اعضاء جدید می باشد. درصورت تمایل به همکاری به گروه علمی - تربیتی زبان و ادبیات عربی مراجعه نمایید.